De stem van God

Damiaan aan het woord:

Je kunt tegen een mens niet zeggen dat God van hem houdt terwijl de wormen uit zijn wonden kruipen en je daar niets aan doet. Je kunt niemand vertellen dat Christus hem verlost heeft en gelukkiger wil maken terwijl hij kermt van de pijn en je daar niets aan doet. Je kunt niet beweren dat God iedereen uitnodigt in de hemel terwijl de mensen die naar je luisteren in een hel leven en je daar niets aan doet! Je kunt niemand “het brood des levens” geven terwijl diezelfde mensen bedorven voedsel te eten krijgen en je daar niets aan doet!
Toen ik de eerste nacht onder de pandan lag en naar de sterren keek terwijl ik de gebeurtenissen van de voorbije dag overdacht, ging mij plots een licht op: ik was de stem van God om de mensen te troosten, ik was de handen van God om hun wonden te verzorgen, ik was de oren van God om naar hun klachten te luisteren, ik was het hart van God om van hen te houden.

Uit: Herman Van Campenhout, damiaan@godmail.com, Sint-Niklaas: Abimo Uitgeverij, 2009, p.81

 

Geef een reactie

