Nieuwjaarswensen

Vanuit de handelsschool in Braine-le-Comte stuurde Damiaan op 1 januari 1859 zijn gelukwensen aan zijn ouders:

Dierbare Ouders,

Ik voel me telkens gelukkig wanneer ik de gelegenheid vind om jullie mijn liefde en eerbied te tonen. Ik ben erg blij jullie vandaag te mogen zeggen dat ik jullie graag zie en dat mijn hart nooit jullie goedheid en alle goede dingen die jullie voor mij deden, zal vergeten. Dat ik nog vaak mag tonen hoezeer ik van jullie hou. Dat de Hemel jullie mag bewaren en beschermen, en jullie een lang en gelukkig leven mag schenken. Dat zijn de vurige wensen van jullie zoon.

Jef De Veuster

Geef een reactie

